• Informacje na temat:

    blonnik

Artykuły na temat: blonnik
  • Błonnik: Nadmiar szkodzi

    Warzywa i owoce wcale nie takie zdrowe? Faktycznie to możliwe, jeżeli jest ich w diecie zbyt dużo. Mogą być przyczyną otyłości lub biegunek.

  • Co potrafi błonnik?

    ​Chociaż trudno przecenić prozdrowotne zalety tego składnika, nie każdy może zwiększać jego spożycie. Szczególną ostrożność powinny wykazać osoby cierpiące na syndrom jelita drażliwego (duża ilość błonnika może wywołać wzdęcia i biegunkę). Dieta wysokobłonnikowa nie jest też zalecana w przypadku innych schorzeń jelitowych, np. w chorobie Crohna czy wrzodziejącym zapaleniu jelita grubego. Wskazana jest natomiast osobom ze zdiagnozowanymi uchyłkami.

  • Poznaj moc błonnika

    Syci, odchudza i wymiata toksyny z naszego organizmu. Wystarczy spożywać go 20-40 g dziennie, by poczuć się lżej i zdrowiej. Warto!

  • Błonnik pomaga zwalczać stany zapalne

    Szczęśliwe jelita to szczęśliwy człowiek - to hasło usłyszymy zapewne jeszcze nie raz. Eksperci zwracają szczególną uwagę na zdrowie jelit, które ma ogromny wpływ na ogólny stan zdrowia. Jednym z kluczowych składników dla zdrowia układu pokarmowego jest błonnik.

  • Siedem idealnych źródeł błonnika

    Często słyszymy, że jest ważny w zdrowej diecie... Jakie zadania spełnia błonnik? Ile go jeść i przy jakich dolegliwościach? Oto znane i nieznane fakty!

  • Egzotyczny owoc bogaty w błonnik

    Spadek masy ciała, zmniejszenie apetytu i redukcja tkanki tłuszczowej w okolicach bioder to kusząca wizja, zwłaszcza gdy zaczyna się lato i gdy z wiekiem coraz trudniej pozbyć się dodatkowych kilogramów.

  • Bakłażan - bogate źródło błonnika

    ​Znany też pod nazwą oberżyna, jest owocem, a precyzyjniej jagodą. Bakłażan to stały bywalec menu azjatyckich i śródziemnomorskich restauracji.

  • Więcej błonnika, mniej zbędnych fałdek...

    … a do tego zdrowszy układ pokarmowy i serce! By cieszyć się z takich korzyści, wystarczy zaprosić do kuchni produkty bogate w naturalne włókna.

  • Błonnik: 5 prawd i mitów

    Raz słyszysz, że jest zdrowy, to znowu, że bywa szkodliwy... Oto wyjaśnienia, które pomogą ci dobrze go wykorzystać w diecie.

  • Błonnik w diecie - dlaczego warto o nim pamiętać?

    Dawniej sądzono, że błonnik nie odgrywa żadnej roli w diecie, nie dostarcza, bowiem kalorii ani składników pokarmowych - przyznaje dietetyk Gillian McKeith. Choć w diecie nie odgrywa żadnej roli, jest niezwykle cenny dla naszego organizmu, przyznaje ekspert.

Wideo na temat: blonnik
  • Rośliny strączkowe - doskonałe źródło błonnika

    Ilona Gałązka-Czarnecka: Regularne spożywanie roślin strączkowych niweluje występowanie wielu chorób.

  • Błonnik - dlaczego jest tak ważny dla organizmu i gdzie można go znaleźć?

    Nie ma dobrze zbilansowanej diety bez błonnika. Pod tą nazwą kryje się grupa substancji pochodzenia roślinnego. Nie są one rozkładane przez enzymy trawienne. Błonnik bywa inaczej nazywany włóknem pokarmowym. Ma bardzo duży wpływ na pracę układu pokarmowego, wspiera proces odchudzania, pomaga oczyścić organizm z toksyn oraz pozwala kontrolować poziom cukru we krwi. W jakich produktach można go znaleźć? (Agencja TVN/X-news)

  • Błonnik - dlaczego jest tak ważny dla organizmu i gdzie można go znaleźć?

    Nie ma dobrze zbilansowanej diety bez błonnika. Pod tą nazwą kryje się grupa substancji pochodzenia roślinnego. Nie są one rozkładane przez enzymy trawienne. Błonnik bywa inaczej nazywany włóknem pokarmowym. Ma bardzo duży wpływ na pracę układu pokarmowego, wspiera proces odchudzania, pomaga oczyścić organizm z toksyn oraz pozwala kontrolować poziom cukru we krwi. W jakich produktach można go znaleźć? (Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery. Źródło: Agencja TVN/x-news).

Dyskusje na temat: blonnik