Porady

  • Sprawdź, ile energii zużywa pralka albo telewizor

    Planujesz zakup sprzętu elektrycznego, np. pralki albo telewizora? Nie powinnaś mieć problemu ze sprawdzeniem, ile dane urządzenie zużywa energii czy wody. Czytaj więcej

  • Mrożonki pełne witamin

    Na przedwiośniu warto sięgać w sklepie po mrożone warzywa. Czytaj więcej

  • Czy chipsy mogą szkodzić?

    Słyszałam, że chipsy, które nawiasem mówiąc, lubią moje dzieci, nie są zdrowe. Czy to możliwe? Przecież produkuje się je z ziemniaków? - pyta 26-letnia Miaria Bobek z Urli. Czytaj więcej

  • Bez nawilżania ani rusz!

    Zawieś pojemnik z wodą i codziennie ją dolewaj. Czytaj więcej

  • Jak jeść słodycze, żeby nie przytyć?

    Czasem wystarczy jedna kostka czekolady dla poprawy nastroju. Wybieraj jednak gorzką czekoladę wysokiej jakości. Do wypieków też taka będzie najlepsza. Jest znacznie mniej kaloryczna niż np. czekolada mleczna. Ochotę na słodycze zaspokajają też orzechy i suszone owoce. Czytaj więcej

  • Wykurz kurz z domu – będziesz zdrowsza

    Portugalscy akademicy zachęcają do częstego odkurzania mieszkania. Ich zdaniem zmniejsza to ryzyko zachorowania na chorobę nowotworową. Naukowcy pobrali próbki kurzu z kilkudziesięciu mieszkań na terenie Portugalii. W zdecydowanej większości przypadków zawierał on wysokie stężenie cyny i jej pochodnych, które należą do substancji rakotwórczych. Czytaj więcej

  • Zadbaj o buty w zimie

    Zadbaj o buty w zimie

    Sól służy naszemu bezpieczeństwu, rozpuszczając śnieg na chodnikach, ale jest też zabójcza dla butów. Zobacz, jak jej się pozbyć! Czytaj więcej

  • Jak ograniczyć kalorie w zupie?

    Śmietanę zastąp jogurtem. Zamiast ziemniaków dodaj kalafiora lub selera. Nie zagęszczaj zup mąką, rozgnieć część warzyw praską do ziemniaków. Zupa na mięsnym wywarze? Wybierz drób bez skórki. Zamiast kostek rosołowych, przygotuj własny bulion lub wykorzystaj sos od pieczenia mięsa. Czytaj więcej

  • Kompot jak u mamy

    Pyszne, bo domowe. Czytaj więcej

  • Obroń się!

    Obroń się!

    Kiedy stajesz się ofiarą napadu, nie jesteś od razu na przegranej pozycji. Wykorzystaj pierwsze, intui cyjne reakcje organizmu – krzyk, który zwróci uwagę otoczenia i zdeprymuje napastnika, jak np. „pali się!” (jest lepsze od „ratunku!”). Odruchy obronne, jak zasłonięcie się i unik, zwiększają szansę na wyjście cało z opresji. Znajdź rzeczy, które mogą posłużyć do obrony. Użyj torebki, plecaka, aby się osłonić. Dezodorant czy piasek mogą oślepić, a klucze, kij lub parasolka mogą posłużyć do Czytaj więcej