Woda mineralna. Która do picia, gotowania?

Do podgrzewania nie nadaje się woda butelkowana średnio- i wysokozmineralizowana. Jest twarda, ma specyficzny smak, wytrącane podczas podgrzewania minerały nie są przyswajane. Informację o stopniu mineralizacji są na etykiecie.

Reklama

Do gotowania możemy wykorzystać wodę niskozmineralizowaną lub źródlaną – zwłaszcza do posiłków dla dzieci, parzenia kawy, herbaty.

Czy woda źródlana jest porównywalna z tą z kranu?

Nie. Źródlana pochodzi z głębokich warstw podziemnych i jest pierwotnie czysta chemicznie i mikrobiologicznie. Kranówka jest pozyskiwana głównie ze źródeł powierzchniowych lub zbiorników wodnych.

Jest uzdatniana, czyli oczyszczana biologicznie i chemicznie. Nawet jeśli czysta woda wychodzi z wodociągu, niekoniecznie taka będzie lecieć z kranu. Na jakość kranówki wpływ mają zanieczyszczenia znajdujące się w instalacji wodnej (rurach).

Do potraw możemy wykorzystać wodę gazowaną, czyli nasyconą dwutlenkiem węgla. Można dodać ją do naleśników, połączyć w cieście z mlekiem czy maślanką. Sprawi, że naleśniki będą puszyste, miękkie i lekkie.

Podobnie, będzie, gdy dodamy ją do ciasta na pierogi – stanie się elastyczne i miękkie. Lekko podgrzana nada lekkości ciastu drożdżowemu, np. na pizzę czy pączki.

Artykuł pochodzi z kategorii: Porady

Świat & Ludzie

Zobacz również