Buraki: Jak je podawać

Wydaje się, że to bardzo pospolite warzywo. Jednak nie bez przyczyny ma kolor szlachetnej purpury. Buraki w każdej postaci to siła witamin, minerałów i potężna dawka odporności.

Rośnie w ziemi i potrafi, jak mało które warzywo wyciągnąć z niej najlepsze składniki. Trudno się dziwić także tym, którzy bulwę buraka nazywają małą kopalnią szlachetnych minerałów. Znajdziemy w niej kobalt, magnez i mangan, a także żelazo i potas.

Jeśli dodamy do tego witaminy A i C, a przede wszystkim kwas foliowy (jeden burak ma około 200 g, czyli dzienne zapotrzebowanie na ten kwas), to nikt już nie przejdzie obojętnie obok tego warzywa. Najlepszy jest oczywiście świeży burak (lub sok z niego!), ale ci nieprzekonani do tej formy, znajdą różnorodne przepisy na gotowane, marynowane lub pieczone bulwy.

Reklama

Ograniczeń w jego jedzeniu jest niewiele (patrz obok), a zalet, w tym dietetycznych – multum. Docenią go także aktywni fizycznie – buraki wspierają budowę mięśni i poprawiają ogólną wydolność organizmu.

WBS

Artykuł pochodzi z kategorii: Porady

Tele Tydzień

Zobacz również

  • Jest kwintesencją elegancji i dobrego gustu. W każdym szczególe zachwyca wysoką jakością. Potrafi być jednocześnie przytulna i niezwykle funkcjonalna. Może trudno w to uwierzyć, ale ten ideał... więcej